Facebook Toestaan Niet toestaan

Gentse voetbalclubs schrijven open brief naar VV

29 oktober 2019 13:45

Onder imuls van de KAA Gent Foundation schreven 14 Gentse voetbalclubs een open brief aan Voetbal Vlaanderen met aanbevelingen.

Bij de start van het voetbalseizoen publiceerde Voetbal Vlaanderen een open brief met zes aanbevelingen aan het Belgische voetbal. Vanuit de vaststelling dat er in deze open brief te weinig aandacht was voor de reële noden van de lokale voetbalclubs formuleren 14 Gentse voetbalverenigingen samen met de KAA Gent Foundation een antwoord met vijf aanbevelingen voor alle betrokken voetbalinstanties.

Elke voetballiefhebber ontwaakte afgelopen jaar uit de voetbaldroom: propere handen, matchfixing, kwetsende spreekkoren, agressie, racisme, seksueel overschrijdend gedrag,… Het zijn maar enkele voorbeelden van hoe maatschappelijke problematieken tot uiting komen op en rond onze velden. Als lokale voetbalclubs vormen we in het voetballandschap de eerste lijn. We bieden duizenden kinderen en jongeren kwaliteitsvolle sport en ontspanning. Onze honderden vrijwilligers zijn onze kracht. We staan paraat, elke dag van de week, week in week uit, in weer en wind.
Voetbal Vlaanderen zou onze eerste bondgenoot moeten zijn. We merken echter dat de federatie steeds verder af staat van de lokale realiteit en nauwelijks aandacht heeft voor voetbalverenigingen die binnen een superdiverse en complexe stedelijke realiteit het hoofd boven water proberen te houden.

Meer via volgende links...

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!